Sunday, April 20, 2008

Antara Perpaduan Melayu dan Perpaduan Islam

Entah tetiba selepas Pilihan Raya Umum Ke-12, mulalah kedengaran soal hendak kembali kepada perpaduan Melayu, soal ketuanan Melayu.

Retorika perpaduan berkekalan sepanjang zaman, sedangkan realitinya kita sendiri lupakan soal perpaduan ketika kita berada pada posisi yang sepatutnya.

Mengapa tidak memandang kepada dunia yang lebih luas, mari kita bicara soal perpaduan dunia Islam, soal penindasan dan agenda kuffar untuk menghancurkan Islam, -tidak kira melayu Islam, Arab Islam, Parsi Islam, Cina Islam, India Islam ....sunni atau syiah, pembantaian kuffar tidak mengenal wajah, kulit, bangsa dan mazhab.

Mencari asas titik pertemuan perpaduan.. nah buktikan di mana perpaduan kita umat Islam, wahai umat Melayu sekelian.

14 Mei ini genap 60 tahun penjajahan Israel ke atas bumi Islam Palestin, bumi yang dijajah selepas mereka merobek-robek empayar Islam di bumi Melayu.

Semua pemimpin Melayu boleh berdiri atas platfrom perjuangan Palestin untuk menyatakan penentangan kita umat Islam atas penjajahan dan penubuhan negara haram Israel itu.

Dan tiba juga masanya kita bercakap soal perpaduan yang melangkau sempadan mazhab dan negara. Sila lihat http://www.ammanmessage.com/ -pengesahan para tokoh dan pemimpin dunia Islam untuk sama-sama berlapang dada menerima antara satu sama lain, mengiktiraf persatuan umat dalam kepelbagaian fikrah dan mazhab. http://ammanmessage.com/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=31
pergi kepada Malaysia-endorsement diberikan oleh Perdana Menteri, Dato’ Seri Abdullah bin Haji Ahmad Badawi ∫Prime Minister
Dr. Anwar Ibrahim § π Former Deputy Prime Minister
Dato’ Dr. Abdul Hamid Othman §Minister in the Office of the Prime Minister
Prof. Dr. Kamal Hasan ¶President of the Islamic International University, Kuala Lumpur
Prof. Dr. Mohammad Hashim Kamali § π Dean of the International Institute of Islamic Thought and Civilisation
Mr. Shahidan Kasem §First Minister of Perlis State, Malaysia
Mr. Khayri Jamal Al-Din §Deputy Chairman for the Youth Sector, the United Malays National Organisation
Dr. Salih Qadir Karim Al-Zanki *International Islamic University

1 comment:

Admin said...

Salam en.Helmi

Teruskan menulis!