Thursday, August 07, 2008

STOP it Bar Council!!!!!!

Kalau hendakkan kebebasan memberikan pandangan, ini bukan caranya - bukan kita tidak tahu bagaimana perbincangan mengenai IFC yang dianjurkan oleh Bar Council di Bangi beberapa tahun lalu.


KENYATAAN MEDIA

PUM MEMBERI AMARAN KEPADA MAJLIS PEGUAM
UNTUK MENGHENTIKAN SEGERA PENGANJURAN
FORUM “MEMELUK ISLAM”


Persatuan Ulama’ Malaysia (PUM) membantah keras penganjuran Forum yang bertajuk ”Memeluk Islam” dan memberi amaran kepada Majlis Peguam supaya menghentikan segera penganjuran forum berkenaan yang dijadual diadakan pada 9 Ogos ini.

PUM berpandangan secara jelas forum berkenaan mempunyai agenda untuk mempertikaikan kedudukan Islam di dalam Perlembagaan sebagaimana yang termaktub di dalam Artikel 121(1A) Perlembagaan Persekutuan.

PUM berpandangan membahaskan hukum-hukum Islam, perundangan, sistem dan hak-hak orang-orang Islam yang terkandung dalam perlembagaan tanpa merujuk kepada pihak yang berauthoriti dan dikendali secara bertanggungjawab pasti akan mengakibatkan kekeliruan dan salah faham terhadap Islam.

PUM berpandangan tindakan berkenaan adalah suatu usaha yang terancang yang disusun oleh pihak tertentu untuk secara berterusan mempertikaikan hak-hak yang terkandung di dalam Perlembagaan terhadap Islam.

Sehubungan dengan itu, PUM memberi amaran kepada pihak Majlis Peguam agar menghentikan penganjuran forum berkenaan atau menghadapi tindakan penentangan serius oleh umat Islam di negara ini.

Yang benar,

DR. ROSLAN MOHD NOR
Setiausaha Agung

1 comment:

Anonymous said...

saudara ingat saya...